03/09/2017

Lionsclub Steenbergen pakt uit op de jaarmarkt.

Zoals u wellicht zelf heeft gezien hebben wij op de Jaarmarkt, dankzij het mooie weer en de inzet van vele Lionsclub leden in samenwerking met restaurant De Kaai, dit jaar een geweldig mooi resultaat geboekt.

Namens de Lionsclub Steenbergen, Restaurant De Kaai en Stichting Jarige Job, bedanken wij alle bezoekers van de Jaarmarkt voor hun bijdrage (wat in onze consumptie prijs verrekend was) voor hun bijdrage.

De Lionsclub heeft dit aangevuld tot een totaalbedrag van € 1250,00 euro waarmee zij de Stichting Jarige Job het mooie aantal van 35 verjaardagsboxen kan laten schenken aan kinderen voor wie dit anders niet mogelijk zou zijn geweest. Chapeau voor u allen.

Op de foto van links naar rechts:

Nicole Hoenselaar (Stichting Jarige Job) ontvangt de cheque van € 1250,00 van Marinus Krijger  (President Lionsclub Steenbergen e.o.)

Over de Lionsclubs,

In Lionsclubs werken mensen uit de lokale gemeenschap op vriendschappelijke en vrijwillige basis samen om hulp te bieden daar waar dat nodig is. Primair voor de lokale gemeenschap, maar daarnaast  via de overkoepelende organisatie Lionsclubs International ook vaak voor hulpverlening elders in de wereld.

Lionsclubs bepalen zelf de doelen die ze willen ondersteunen en de wijze waarop ze uitvoering geven aan de dienstverlening

Over de stichting Jarige Job,

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Wist u dat voor ruim 60.000 kinderen in Nederland dit niet vanzelfsprekend is? Zij kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeau, hangen er geen vrolijke ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek.

Jarige Job helpt deze kinderen én daarmee het hele gezin door juist deze belangrijkste dag van het jaar wél mogelijk te maken. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox ter waarde van € 35,-, met alles erop en eraan. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders van deze verjaardagsbox.
Zij zorgen ervoor dat het huis versierd is, dat de taart gemaakt is, cadeautjes zijn ingepakt en de traktatie voor op school klaar staat. De kinderen hebben geen idee van het bestaan van Jarige Job. Hierdoor wordt een verjaardag voor hun wel een echt gezinsfeest!